14 Ağustos 2014 Perşembe

George Orwell Response 5

.Şimdi kitaptaki sembolik anlamları açıklamaya çalışacağım. Büyük birader: devletin en başındaki kişiyi en güçlü ve iktidar sahibi olan kişiyi simgeliyor.Winston: Aklıma İngiltere eski başbakanı Churchilli getirdi. Meyhane diyalogları İngiltere'deki alkol tüketiminin fazlalığını hatırlattı. Savaş barıştır Özgürlük Köleliktir Cahillik güçtür sözü aslında aksi kolaylıkla ispatlanabilecek bir söz.Fakat bir slogan olarak oldukça karamsar.Seni seviyorum sözcüğü kitapta çok ender geçen bir sevgi sözcüğü.Flört çok fazla işlenmemiş kitapta konu olarak kısaca anlatılmış. Kitapta güzelim kestane ağacının altında ben seni sattım sen de beni havada onlar yatar orada bizde burada güzelim kestane ağacının altında adlı bir şiir var.Bu şiir bence duygusal olarak çok zayıf ve umutsuz hiçbir bağlılık içermiyor ve güvensizlik ortamının duygulara yansımış hali. Derler ki zaman herşeyi iyi edermiş Zamanla herşey unutulur gidermiş Bir de bana sor,o gözyaşları ve kahkahalar Bugün hala canımı yakar yüreğimi dağlar! Bu şiir yaşanılan acıların zamanla iyileşmeyeceğini insanların aslında acıların üstesinden gelebileceğini anlatıyor. Çünkü insanoğlu çaresiz olmak için yaratılmamıştır.Üstesinden gelinebilecek acılarda vardır.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

George Orwell Response