22 Ekim 2014 Çarşamba

Genel Kamu Hukuku

Platon'Un görüşlerinde Kadın-erkek eşitliği Eşit işe eşit ücret prensibinden ortaya çıkmıştır. Kadınının kadın olduğu erkeğin erkek olduğu için yapabileceği meslek yoktur.Sadece yaradılıştan ötürü vardır.Bekçilik gibi Devletin ailenin yaşamına son derece müdahil olması gibi Anayasa 10.madde Pozitif ayrımcılık Aynı durumda olanların aynı uygulamaya tabi tutulması Haklı sebep varsa kamu yararına kişilere farklı uygulamalar yapılabilir. Platon'Un devletteki ve yasalardaki görüşleri En iyi 2.devleti yazıyor Evlilikte çocuk yetiştirmede devlete yararlı faydalı olmak Bunlara kutsal evlenme diyor. Devletin nüfusunun azalmasını önlemek gerektiği Kadını erkek egemenliğinden kurtarıyor. Bilgelik bir erdem Filozofların devleti yönetmesini istiyor. Yiğitlik Eğitimle insanın kalıba sokulabileceğini söylüyor. Eğitilmezse kötü eğitilirse sınıflar arası çatışma olur. Eğitime önem veriyor. Organizmacı ve biyolojik teori Kemal gözler devletin kökenine ilişkin teorileri inceliyor. Aile teorisi-Büyük ailelerin gelişmesinden doğmuştur. Siyasal birlik vazifeside sağlıyor.Büyük aileler.Boylar,kabileler,aşiretler Devlet başkanının otoritesi Aristo çiçero-Aile teorisini benimsemiş Devleti canlı bir organizma gibi görüyor Diğer kuruluşlar görevleri yerine getiriyor. Eleştiriye açık bir teori Kuvvete müdahale teorisi Kuvvetlilerin zayıfları egemenlik altına aldığı Marksist teori Üretim araçlarına sahip olanlar tarafından yönetildiği Eski kanuna öre MK M159 Kadının kocasının iznini alması gerekiyordu.Çalışabilmek için 1980li yılların sonu 90lı yıllar Eşler arası eşitlik diyor. Cinsiyeti farklı olduğu için hakkını kullananamaması savunulamaz. Platon'un fikirleri Bazı bilgiler duyu yoluyla bazı bilgileri aklıyla edindiği Gerçek aklın yönettiği mükemmel ideal devlet Akıllı kişilerden uzaklaşıldığı zaman çürüme başlar. Aristokrasi Timokrasi:Şeref,şan gibi kavramlar ön planda Devlete yararlı evlilikler Bilgisiz yeteneksiz bir nesi ortaya çıkıyor. Hem aristokrasi hem oligarşiye benzeyen yönleri var. Kendine özgü yanları var. Yetenekli kişiler çok azalmış. Savaşla uğraşan kişiler ön plana çıkacaklar. Şan ve şeref düşkünlüğü ön planda Devlet adamlarına yaltaklanan kişiler Oligarşi:Timokraside şan ve şöhret ön planda.Oligarşide zenginlik ön planda.Para düşkünlüğü ön planda.Paraya verilen değer arttıkça erdeme verilen değer azaldı. Zenginlik vs erdem zenginliğe ulaşamayanlar devlet işlerinden uzaklaştırılacak Zenginler-yoksullar ortaya çıkacak kamplara bölünecek. Oligarşide savaşı göze alamıyorlar. Aynı anda tüccar - savaşçı tarımla uğraşan olabiliyor. Devlet bozulunca savaş çıkıyor. İşsizler ortaya çıkacak Bilgisizlik,kötü eğitim Bozuk bir düzen Herşeyin üzerinde para olan sistem.Aşırı masraf,harcama,soylular fakir kalıyor. Demokrasi:En ideal devlet şekli 2000-2500 yıl önce platon Yöneticiler kurayla iş başına geliyor. Oligarşi-zenginlik timokrasi-şan şöhret demokrasi-doymak bilmeyen özgürlük isteği sınırsız özgürlük köleliği getirir diyor. Ne kadar aşırılık varsa tepkide aşırı oluyor. Düzen kalmıyor. Birini başa getirelim deniyor. Buda zorbalık yönetimi getiriyor. Zorba halkı sürekli baskı altında tutmak için vergi,savaş Topluma köleliğin en fazlası dayatılıyor. Eleştiriye sabrı yok. Bir toplumda iyi doğuşlular kötü doğuşluları Efendiler köleleri Bilgeler cahilleri Kuraya girenler girmeyenleri yönetiyor. Aklın gereği olan yasaların zorunlu olduğu Aşırı zenginlik insanlar arasında eşitsizliğe yol açıyor. Tek zenginlik kaynağı tarım olmalı diyor. Aile şefi olmalı diyor.5040 kişilik olmalı diyor siteler. Birisi vefat ettiğinde evladına geçecek diyor. Kızlar evlendirilecek. Erkeklerde evlatlık verilecek Üstüne çıkarsa sayı yeni koloni kurulacak Az ise göçmen getirilecek. Toprak elde edilemeyecek Menkuller de sınırlı Evlenerek mal mülk elde edilemez. Faizi kabul etmiyor. Milli parayı uyguluyor. Köleler yabancılar siyasi haklara sahip değil 20 yılda siteden çıkmalı Yasa koyuculular-38 kişilik bir kurul var. 30 düzineden oluşan konsey. 90 aday seçiyor. Şafak konseyi İleri gelen din adamları eğitimciler Devletin devamlılığını sağlamak amaÇ Doğal eşitsizliği savunuyor. Yaptıkları işin önemine göre değerli olduklarını söylüyor. 20 yy İtalya ve Almanya faşizm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

George Orwell Response